Veselīga dzīvesveida piezīmes VOL.3

#dzivotvesekigak-2.png

Šī mēneša izdevumā:
– Mana dienasgrāmata – izaicinājumā jau 3 mēneši!
– Kādas ir cukura aizvietošanas iespējas?
– Bezgrēka šokolādes kūka ar apelsīniem un lazdu riekstiem
– Mēneša atradums – Tavs personīgais atgādinātājs padzerties – Ulla
– Iesildošs vingrinājumu komplekss no Fit and Happy VIDEO!

Citu mēnešu izdevumus lasi šeit: VOL.1, VOL.2

Copy of Copy of Copy of Veselīga uztura padoms

Neticās, ka šonedēļ aprit jau 3 mēneši, kopš nolēmu sevi izaicināt dzīvot veselīgāk! Mans galvenais mērķis bija padarīt veselīgu dzīvesveidu par savu ikdienu un pati jūtu, ka tas lēnām sāk izdoties!
Pagāšmēnes stāstīju, ka, lai arī daudzām ķermeņa daļām centimetri sāk pazust, tad ar vēderu iet daudz grūtāk. Tāpēc nolēmām ar Ilviju papētīt sīkāk manu ēdienkarti, lai saprastu vai tomēr kaut ko ēdu ne tā. Nedēļu katru dienu sīki pierakstīju visu apēsto. Protams, nenoliegšu, ka arī ēdu nedaudz veselīgāk, kā iepriekš (teicamnieces sindroms nostrādāja) un šomēnes arī pēc iespējas mēģināju izvairīties no balto miltu produktiem. Rezultātā secinājām, ka ar ēšanu viss ir daudz maz ok, iespējams, pat ēdu nedaudz par maz, jo mana pēdējā ēdienreize parasti ir ap 17iem, 18iem un tad līdz rītam neko neēdu (lai arī gulēt visbiežāk sanāk aiziet ap 23:30). Līdz ar to, tagad cenšos vēl kaut ko uzkost ap 20iem. Tā kā īsti uzturā nelietoju piena produktus, izņemot nedaudz sieru, (jo vēders neņem pretī, nevis jaunās modes vadīta), tad Ilvija ieteica izvēlēties kādu liesāku sieru vai kādas citas olbaltumvielas, kas pārstrādājas lēnāk un uz nakti nekaitē. Rādās, ka ēšana nav bijusi pie vainas, jo centimetri no vēdera nekūst tik ātri kā gribētos, tāpēc būs jāmeklē citas pieejas!

20180218_130930Otra svarīga lieta – esmu atteikusies no baltā cukura pievienošanas saviem karstajiem dzērieniem! 🙂 Tā vietā esmu izmēģinājusi stēviju (kas ir stēvija? lasi zemāk pie Ilvijas padoma!). Priekš manis tas strādā! Es iegūstu savu saldumiņa devu no rīta, bet iztieku no enerģijas bombas, ko dod cukurs! Līdz ar to mans cukura līmenis asinīs netiek uzšauts debesīs un arī pa dienu vairs tik daudz saldumu neprasās! Win win situation! 🙂
Šomēnes arī blogā pastāstīju par to, kā es lēnam mainu arī pārējās ģimenes ēšanas paradumus, tāpēc, ja ir interese izlasi rakstu šeit!
Treniņos sokas ļoti labi! Jūtu, ka kļūstu arvien stiprāka un izturīgāka, lai arī treniņos nemaz nav viegli. Vingrinājumi kļūst sarežģītāki un Ilvija man ir iegādājusi jau 4kg hanteles, jo 3kg sāk palikt pa vieglu! 🙂 Tas laikam skaitās progress! 🙂 Tāpat man treniņos pievienojas draudzene, kas ir lieliski, jo kompānijā ir jautrāk un motivējošāk!
Ilvija grib mani izaicināt satrenēties uz kādu skrējienu šogad. Es par to daudz domāju, jo vispār es neesmu nekāda skriešanas fane. Bet varbūt nebiju iepriekš, jo vienkārši nebiju formā un skriešana man sagādāja mocības? Varbūt tagad, kad jau esmu sevi savedusi daudz maz normālā fiziskā kondīcijā, man būtu jāpamēģina vēlreiz? Kā Tu domā?

Veselīga uztura padoms

CUKURS UN TĀ AIZVIETOTĀJI

Fakts – dienā nevajadzētu uzņemt vairāk par 24 gramiem cukura, jeb aptuveni 6 tējkarotes. Ar cukuru es domāju, ne tikai tos smalkos, baltos graudiņus, bet arī to cukuru, kas dažādos veidos ir paslēpts pārtikas produktos un dzērienos. Tādēļ jāuzmanās ne tikai tiem, kas apzināti cukuru pievieno kafijai vai tējai, bet arī, tiem, kas to nedara, jo dienas laikā, pat nepieskaroties galda cukuram, to var uzņemt vairāk nekā vajag. Mūsdienu patērētājs, kurš ir izglītots un zina, ka galda cukurs nav veselīgs, meklē dažādas alternatīvas tam. Bet vai viss ir tik nevainīgi, kā mums to pasniedz? Vai dažādos cukura aizvietotājos neslēpjas tas pats CUKURS? Šoreiz pastāstīšu jums par dažādajiem cukura aizvietotājiem!

IMG_0634

Brūnais cukurs
Tas ir tas pats baltais cukurs, tikai apstrādes procesā tam pievienota melase, kas piešķir brūno krāsu un melases garšu. Nebūs atšķirība uzturvērtības vai kaitīguma ziņā, ja lietosi brūno vai balto cukuru, iegūsi tikai nedaudz specifiskāku garšu, ko dod brūnais cukurs.

Kokosriekstu cukurs
No kokospalmas iegūst kristālisku kokosriekstu cukuru, kurš ir bagāts ar dažādiem vērtīgiem vitamīniem un minerālvielām, piemēram, satur kāliju, kalciju, cinku, kā arī C vitamīnu. Zemā glikēmiskā indeksa dēļ, šis cukurs ir kļuvis ļoti populārs tieši sportistu un veselīga uztura piekritēju vidū. Tomēr būtu jaāped diezgan liels šī cukura daudzums, lai iegūtu no tā vērtīgās vielas. Zemāks glikēmiskais indekss ir vienīgais bonuss, ko iegūsi lietojot kokosriekstu cukuru.

Medus
Gan cukurs, gan medus satur ogļhidrātus, tikai to sastāvi molekulāri atšķiras. Taisnība ir tajā, ka medus satur mazāk cukura, jo medū ir vairāk ūdens, savukārt galda cukurs ir kristalizēts. Ilgtermiņā, pievienojot pie tējas medu cukura vietā, “cukurs” tiks uzņemts mazāk, kā arī līdz ar medu, tiks uzņemtas papildus vērtīgās vielas, (ja to neizšķīdina temperatūrā virs 40 grādiem), ko cukurs nesatur.

Agaves sīrups
Tas tiek iegūts no Agaves auga, kurš diemžēl pārstrādes procesā zaudē visu vērtīgo un tiek pārvērsts par savā ziņā mākslīgu saldinātāju. Patiesībā zem nosaukuma Agaves nektārs, slēpjas rafinēts, saldināts cukura sīrups, kas pagatvots no Agaves nektāra un nemaz nav tik veselīgs vai labs cukura aizstājējs.

Aspartāms
Šis ķīmiskais saldinātājs bieži vien sastopams dāžādos bezalkoholiskajos dzērienos, ar nosaukumu “Diet” vai “Zero”, košļājamās gumijās un pat pārtikas produktos. Tas ir līdz pat 200 reižu saldāks, nekā parastais baltais cukurs. Zinātniski nav pierādīts, ka aspartāma lietošana ikdienā kaitētu, tomēr ar to nevajadzētu aizrauties, it sevišķi ar pārtiku un dzērieniem, kuri satur šo vielu.

Stēvija
100% dabīgs, bezkaloriju saldinātājs, kas zinātniski pierādīts ar savu labvēlīgo ieteikmi uz cilvēka organismu. Stēvija ir aptuveni 300 reizes saldāka nekā galda cukurs. No visiem iepriekš minētajiem, stēvija ir vismazāk kaitīga un to droši var iekļaut kā cukura aizvietotāju savā ikdienā.

Cukurs noteikti nav tas pārtikas produkts, kuru vajadzētu apzināti iekļaut savā ikdienas patēriņā! Pietiks jau ar to cukuru, ko uzņemam apēdot augļus. Patiesībā šim cukuram, jeb saharozei, ko uzņemam ar augļiem vienīgajam ir kāda pievienotā vērtība – vitamīni, minerālvielas, škiedrvielas.

Ja man jāizvēlās starp galda cukuru vai kādu no cukura alternatīvām, tad es cenšos vadīties pēc principa “izvēlēties mazāko no ļaunuma”. Un, atbildot uz jautājumu, vai tā ir patiesība, puspatiesība vai meli, ka cukura aizvietotāji ir veselīga parastā cukura alternatīva, es teiktu, ka patiesība ir tā, ka cukurs ir cukurs, puspatiesība, ka tas ir labāks par parasto cukuru, un meli, ka tas ir veselīgs!

Copy of Veselīga uztura padoms (1)

BEZGRĒKA ŠOKOLĀDES KŪKA AR APELSĪNIEM UN LAZDU RIEKSTIEM

Pinterest tendence-10

Tas, ka esi izlēmusi ēst veselīgi, nenozīmē, ka Tev ir jāatsakās no gardumiem! Kopš es esmu uzsākusi savu izaicinājumu, jūtu, ka veikalā iegādājamās kūkas priekš manis ir par saldu, līdz ar to ir jāatgriežas pie savu kārumu gatavošanas. Pirms uzsāku ēst veselīgi, mana iecienītākā bija šokolādes musa kūka, tāpēc izlēmu papētīt kā to padarīt veselīgāku. Un tā tapa šī šokolādes kūkas recepte, kurā šokolādes vietā izmantoju nesaldinātu kakao pulveri, sviesta vietā kokosriekstu eļļu un cukura vietā medu. Kūka izdevās garda, manai gaumei varbūt nedaudz par rūgtu, bet ēdot to kopā ar svaigiem apelsīniem rūgtenumu gandrīz vai nejūt! Līdz ar to, iesaku šo kūku ēst ar daudz augļiem un ogām, vai arī citreiz pievienot vairāk medu vai arī stēviju, lai tā būtu saldāka! Recepti atradīsi šeit!

Copy of Copy of Veselīga uztura padoms

ULLA – TAVS PERSONĪGAIS ŪDENS DZERŠANAS UZRAUGS!

Ūdens ir ļoti svarīgs, lai mūsu organisms būtu veselīgs un spēcīgs! Par to nevienam šaubu nav! Joprojām gan eksperti un zinātāji strīdās par to, cik daudz ūdens būtu jāuzņem dienā. Tomēr mana pārliecība ir, ka pieaugušajam tomēr vajadzētu uzņemt aptuveni 2 litrus ūdens, lai justos labi. Tas, ka to zinu, nenozīmē, ka pati to vienmēr ievēroju. Un ne pie vainas gan vairāk ir mana aizmāršība, jo, ja ūdens glāze vai pudele nav pa rokai vai redzes lokā, tad es vienkārši aizmirstu padzerties un vakarā attopos, ka neesmu ne glāzi izdzērusi! Mājās dzīvojot gan tik ļoti negrēkoju, bet kā esmu ārpus mājām, tā ir īpaši jāpiedomā. Šomēnes, kad Ilvija kārtējo reizi atgādināja par gana daudz ūdens dzeršanu, manu uzmanību jau trešo reizi piesaistīja Ulla. Ulla ir Slovēnijā ražots gudrais atgādinātājs! Tā ir maza ierīce, ko ar gumijas palīdzību piestiprina pie glāzes vai pudeles. Ulla spēj uztvert kustību, ko Tu veic padzeroties, kā arī spēj atpazīt to, ka glāze vai pudele nav aiztikta kādu laiku. Tajā brīdī tā ar gaismas zibšņu palīdzību signalizē, ka ir laiks atkal padzerties! Ullas mērķis ir atgādināt Tev par padzeršanos, pirms vēl esi izslāpusi! Tā nu es izlēmu izmēģināt! Piestiprināju to savai iecienītākajai glāzei, noliku to uz galda un turpināju savas dienas gaitas! Mans secinājums ir tāds – ja glāze ir redzama, tad tas patiešām strādā! Es tiešām dzeru vairāk! Vienu dienu izlēmu uzskaitīt un man sanāca 3 litri! Tāpēc, manuprāt, tas ir lielisks palīgs, īpaši biroju darbiniekiem, kuriem glāze ar ūdeni uz galda parasti stāv, bet aizmirstās padzerties! Iesaku!

Pinterest tendence-11

Seko man Instagram – @evitarozentale – un piedalies loterijā, kurā kādam no saviem sekotājiem uzdāvināšu tādu pašu Ulla, kādu lietoju es! Giveaway’s norisināsies no 22. līdz 28.februārim!!

Ja vēlies Ulla iegādāties, tad meklē tos www.ulla.io

Copy of Veselīga uztura padoms

VINGRINĀJUMU KOMPLEKSS 
ĶERMEŅA LEJASDAĻAS IESILDĪŠANAI

Šoreiz vingrinājumu komplekss, ko izpildīt PĒC iesildīšanas un PIRMS tiek trenēta ķermeņa lejasdaļa. Vingrinājumos tiek izmantota mini pretestības gumija, kas pieejama gan sporta klubos, kā arī pasūtāma internetā, ja vēlies vingrot mājās! Šis vingrinājumu komplekss būs labs muskuļu aktivizātors pirms kārtīga kāju dienas treniņa. Noteikti izmēģini 😉


Paldies, ka arī šomēnes biji kopā ar mums! Seko mūsu Instagram kontiem @evitarozentale un @__fitandhappy__, kā arī mūsu Facebook lapām!

Ja ir kāds īpašs jautājums vai ideja par ko vēlies dzirdēt nākamajā izdevumā, raksti ziņu! Lai veselīgi!

Evita