Veselīga dzīvesveida piezīmes VOL.1

#dzivotvesekigak (1)Šī mēneša tēmas:
> Kā es uzsāku savu ceļu uz veselīgāku dzīvesveidu
> Kāpēc brokastis ir svarīgas un ko ēst brokastīs? skaidro Ilvija no Fit and Happy
> Mana šī mēneša brokastu recepte
> EQUA ūdens pudele – glīti un praktiski
> Mēneša supervingrinājums no Fit and Happy

Copy of Copy of Copy of Veselīga uztura padomsUntitled design (7)Mans pirmais apņemšanās mēnesis ir aizritējis neticamā ātrumā. Un, ja atskatās uz to – tas ir bijis pilns kāpumu un kritumu. Nu patiesībā viss sākās ar pamatīgu bedri! Pirmais treniņš notika 20.novembrī, kuru es gaidīju ar patiesi lielu nepacietību. Mana tikšanās ar fiziskajām aktivitātēm, pēc tik ilga laika, nebija ne viegla, ne patīkama. Prāts vēlējās iet un darīt, un izdarīt visu, ko no manis prasīja Ilvija, bet mans ķermenis nemaz nevēlējās ar mani kooperēties. Nogurusi es jutos jau pēc iesildīšanās, treniņa laikā divas reizes tuvojās ģībiens un pēc treniņa nedēļu nespēju pakustēties, nejūtot kādu ķermeņa daļu. Un tad sākās kāpumi un kritumi, kā kurā treniņā, bet esmu apņēmības pilna, ka man ir jāizdara viss, ko spēju.
Mazliet vieglāk sokas ar uztura principu mainīšanu. Neesmu apēdusi nevienu bulciņu! 🙂 Ilvija ir pārliecinājusi mani par brokastu nepieciešamību un to arī cenšos ievērot. Tāpat balto miltu produktus esmu nomainījusi ar dažādām pilngraudu versijām, kas nemaz nav tik negaršīgi! Protams, ka mājās vīrieši vēl greizi skatās uz maniem pilngraudu makaroniem un vārītām lēcām, bet es izliekos to nemanām 🙂

Mans pirmā mēneša treniņu plāns:
♦ individuāls treniņš pie Ilvijas, 60 minūtes, 2x nedēļā
♦ kardio treniņš – nūjošana (es nemīlu skriešanu 🙂 ), 30 – 60 minūtes, 1x nedēļā

Veselīga uztura padoms

Joprojām sabiedrībā viedokļi par brokastu svarīgumu dalās. Ir daļa, kas kaismīgi aizstāv brokastu nepieciešamību, bet tāpat parādās arvien vairāk brokastu noliedzēju. Katrs, protams, pats pieņem lēmumu, bet skatoties no veselīguma aspekta, ir vairāki iemesli, kāpēc Tev nekad nevajadzētu izlaist brokastis:
Izlaižot brokastis, Tu uzsāc savu dienu bez enerģijas un varbūtība, ka Tu dienas laikā nogursi daudz ātrāk ir lielāka, nekā ja Tu brokastis paēstu. Pēc nakts, cukura līmenis asinīs ir zemākajā līmenī un, ja ar brokastīm Tu to neatjauno, tad Tavs enerģijas līmenis ir zemākajā punktā.
→ Uzsākot rītu bez brokastīm, un mirklī, kad Tev sagribas ēst, Tu īpaši nedomājot paķer to, kas ir pa rokai un ne vienmēr tā ir veselīgākā alternatīva.
→ Brokastis ir cieši saistītas ar sportu un veselīgu dzīvesveidu. Iespējams, Tu nodarbojies ar fiziskām aktivitātēm jau mēnešiem ilgi, turpini neēst brokstis, un svars, vai apkārtmēri joprojām nekrītas? Tas ir tikai likumsakarīgi, ka izlaižot brokastis, organisms negrib atdot neko lieku, jo uzkrāj rezerves uz neiegūto brokastu fona.

Ņem vērā, ka brokastis vēlams apēst pirmo divu stundu laikā kopš pamošanās un tām jāsatur aptuveni 20 – 35% no kopējās diennakts uzņemtās kalorāžas!

Bieži sakām, ka neēdam brokastis, jo no rīta neko negribas ēst. Tad būtu jāpadomā, cikos un ko Tu ēdi savā pēdējā maltītē? Ja vakariņas ir bijušas vieglas (salāti, biezpiens, kāda biezzupa) un ievērosi vismaz 2-3 stundu intervālu kopš pēdējās maltītes un naktsmiega (vismaz 7-8 stundas), tad kaut nelielam izsalkumam no rīta būtu jābūt. Ja tomēr, neko negribās, mēģini brokastīs apēst kaut pavisam nedaudz, lēnām pieradinot organismu, ka brokastis ir vajadzīgas un tās kļūs par neatņemamu dienas sastāvdaļu. Ja no rītiem nav laika gatavot, tad apēd kādu augli vai grieķu jogurtu, vai visu to sablenderē ar sauju auzu pārslu un veselīgs kokteilis, ko iztukšot pa ceļam uz darbu ir gatavs!

Untitled design-5

Ko ēst brokastīs? Vislabākā kombinācija brokastīm būs saliktie ogļhidrāti kopā ar olbaltumvielām un labajiem taukiem, piemēram:
→ Jebkāda veida putras, vislabāk, protams, pilngraudu kopā ar augļiem vai riekstiem. Tās var vārīt vājpienā, vai kādā no augu izcelsmes pieniem (mandeļu, rīsu u.c.). Pievieno kanēli, kas dos lielisku garšu un būs labs antioksidanta avots!
→ Olas, pagatavotas jebkādā veidā, omletē, kultenī, vienkārši izvārītas, vai izceptas, pasniegtas kopā ar pilngraudu maizes šķēli un avokado.
→ Brokastu granola, kas pasniegta kopā ar grieķu jogurtu, medu un augļiem.
→ Čia sēklas, kas pagatavotas iepriekšējā vakarā, izmērcējot kādā no augu izcelsmes pieniem, un no rīta pievienojot jebkādas piedevas (augļus, riekstus, jogurtu).
→ Brīvdienu rītos veselīgās pankūkas, kas sastāv no banāna, olām, pilngraudu miltiem un biezpiena.

Ja vien esi gatavs eksperimentēt, un atrast savas ideālās brokastis, tad tici man, nepaies ilgs laiks, kad jau drīzumā ejot gulēt ar nepacietību nevarēsi sagaidīt rītu, lai ķertos klāt brokastu pagatavošanai un notiesāšanai.

Copy of Veselīga uztura padoms (1)GRANOLA ZIEMASSVĒTKU NOSKAŅĀS

Ziemassvētki ir īpašs laiks, kas asociējas ar īpašām garšām – piparkūkas, mandarīni, dzērvenes. Kāpēc, lai neuzsāktu savu brokastu ēšanu šajā laikā ar kaut ko patiešām gardu un kas pietam vēl garšo pēc svētkiem? Izmēģini pagatavot savu granolu! Pievieno tai piparkūku garšvielu un iegūsi īpašu brokastu ēdienu! Recepti meklē šeit!

Untitled design (4)

 

Copy of Copy of Veselīga uztura padomsEQUA ūdens pudele – praktiski un skaisti

Man patīk darīt lietas ar glanci! Un, ja runā par treniņiem, tad man ir svarīgi, lai man ir glītas treniņbikses un smuka ūdens pudele! 🙂 Jā, esmu viena no tām! Mans atradums šajā jomā ir fantastiskā EQUA pudele. Tā ir ražota no borsilikāta stikla un ir dabai un cilvēkam draudzīga. Un, kas ir pats galvenais, pudelēm ir fantastisks dizains un tās ir arī praktiskas lietošanā! Es par tām esmu sajūsmā un ja varētu iegādātos tās visas!!! 🙂 Ja vēlies, vari pasūtīt gravējumu uz pudeles korķīša, pēc savas izvēles, kas, protams, ir patīkams bonuss par nelielām eirām. Pudele noteikti būs noderīga ne tikai sporta nodarbībām, bet arī ikdienai!

Untitled design-4.png

Pudeles vari iegādāties myequa.com vai ecofit.lv, to cena no 17.95 – 24.00 EUR!

Copy of Veselīga uztura padomsVINGROJUMU KOMPLEKSS ROKĀM UN KĀJĀM
Šis supervingrinājums nodarbina gan ķermeņa lejasdaļu, gan rokas.
Atkārto šo vingrinājumu kompleksu 12-15 reizes,
atpūties 30-60 sekundes un izpildi vēl 2-3 piegājienus.

1.1. Sākuma stāvoklis stāvus, kājas plecu platumā, rokās turi vienu hanteli.
2. Skaties taisni uz priekšu, ieelpo, viegli atliec muguru atpakaļ un veic pietupienu, vienlaicīgi saliecot apakšdelmus.
3. Izelpo un iztaisno kājas; atgriezies sākuma stāvoklī un nolaid rokas.
4. Ieelpo, kreisā kāja paliek uz vietas, savukārt ar labo sper sānisku izklupienu uz aizmuguri, vienlaicīgi rokas paceļot līdz plecu līmenim.

1.-25. Izelpo, iztaisnojies un atgriezies sākuma stāvoklī.
6. Ieelpo un veic pietupienu, saliecot apakšdelmus.
7. Izelpojot iztaisnojies.
8. Ieelpojot veic izklupienu uz aizmuguri caur sānu ar kreiso kāju, paceļot abas rokas līdz plecu līmenim un ar izelpu atgriezies sākuma stāvoklī.

Vairāk par Ilviju un FitandHappy meklē šeit!


Tiekamies jau nākammēnes jaunā rakstā, kurā atkal padalīsimies ar jauniem padomiem un atklājumiem! Ja Tev rodas kāds jautājums, droši raksti man vēstuli!

Evita